Gran Canaria roadtrip (Iselinn Andersen)

Gran Canaria roadtrip

Image and video hosting by TinyPic

Da jeg var p Gran Canaria n i mars hadde jeg og Christian oss en roadtrip rundt midten og stsiden av ya. Og det var rett og slett helt magisk! Gran Canaria har s utrolig mye mer by p enn strender og innpslitne servitrer som kommer med billig sex on the beach drinker. Vi leide oss en liten Volkswagen Up for rundt 400 kroner ved Anfi Del Mar sin car rental. Han hjalp oss veldig gjerne med finne steder vi kunne beske, og fant ut av en grei rute med han bak disken her. Ruten jeg har satt opp tok oss rundt 12 timer kjre, med alle stopp inkludert. HER kan du laste ned kartet hvor jeg har satt opp stoppesteder og kjrerutene vi tok.

P vrt frste stopp var vi innom Maspalomas for sjekke ut sanddynene jeg har hrt utrolig mye snakk om. En ganske stor skuffelse egentlig, men gy ha sett.

P riksvei CG-1 kom vi til en utrolig fin utkikksplass, hvor vi tok en liten stopp for kikke. Her synes jeg naturen var veldig flott!

Image and video hosting by TinyPic

Det andre stoppet vi var innom var den nydelige smbyen Fataga. Her kunne jeg faktisk tenkt meg bo i en natt en annen gang jeg reiser til Gran Canaria. Mange sm, ste gater, gallerier og keramikkbutikker. Her tok vi oss en god time og bare gikk rundt i gatene, og en liten forfriskningspause med l p en restaurant.

Vrt 3. stopp var p den vulkanske klippen Roque Nublo som ruver 1813 meter over havet og er et av yas strste landemerker. En veldig kul ting se!

Etter Roque Nublo var det p tide med en pitstop for f noe mat. Vi hadde p dette tidspunktet kjrt oss litt vill, s jeg aner dessverre ikke hva stedet her heter, haha. En utrolig god lunch var det iallefall, og jeg anbefaler alle prve fried peppers om det str p menyen. Litt spekemat og tomater med hvitlk og olje var perfekt tilbehr.

Image and video hosting by TinyPic

Pico de las Nieves er yas hyeste punkt og er 1949 meter over havet. Helt ufattelig nydelig var det her oppe! Men ogs kaldt, med bare 13 grader og ekstremt hy luftfuktighet, s om du skal ta turen opp hit anbefales det ta med en jakke.

Caldera de Banama er et sted som ligger p vei ned fra fjellet fra Pico de las Nieves med et krater som er 170 meter dyp og 1000 meter bred. Her var vi da sola begynte g ned, og det var utrolig vakkert her! Rundt i omrdet er det nok av turstier, og jeg kan tenke meg at dette er en utrolig fin plass for ta seg en lang spasertur. Vi s mange mennesker med sekk og telt p ryggen, s at det er populrt er det ingen tvil om.

Etter dette gikk turen vr ned fra fjellene og inn mot yas hovedstad Las Palmas. Her var vi egentlig bare innom kjpesenteret Centro Commercial Las Arenas for f med oss Primark. Las Palmas er en flott by, og jeg anbefaler egentlig en dagstur inn hit. Men en veldig fin avslutning p en halvtur rundt Gran Canaria.

Image and video hosting by TinyPic

Har du vrt p Gran Canaria? Hvilke steder anbefaler du beske her?